سیدزید بن علی بن ابراهیم. سید علیخان شعر او را در قسمت شعرای یمن از سلافه ص 455 از استاد خود جعفر بن کمال بحرینی آورده است. (الذریعه ج 9 ص 232) (هدیه العارفین ج 1 ص 33) سیداسماعیل بن ابراهیم شعر او را در سلافه ص 457 از قول زید بن علی بن ابراهیم حجاف یادشده آورده است. (الذریعه ج 9 صص 232-233)
سیدزید بن علی بن ابراهیم. سید علیخان شعر او را در قسمت شعرای یمن از سلافه ص 455 از استاد خود جعفر بن کمال بحرینی آورده است. (الذریعه ج 9 ص 232) (هدیه العارفین ج 1 ص 33) سیداسماعیل بن ابراهیم شعر او را در سلافه ص 457 از قول زید بن علی بن ابراهیم حجاف یادشده آورده است. (الذریعه ج 9 صص 232-233)
ابوبکر بن علی بن محمد عبادی حداد یمنی. فقیه حنفی. متوفی 800 هجری قمری او راست: الجوهر المنیر. الرحیق المختوم در فقه. سراج الظلام در شرح هاملیه. السراج الوهاج شرح مختصر قدوری. کشف التنزیل در تفسیر. النور المستنیر در شرح منظومۀ نسفی. (هدیه العارفین ص 235). زرکلی او را ابوبکر بن محمد بن علی خوانده گوید اهل زبید بود و همانجا درگذشت و تولد او در 720هجری قمری بود. (الاعلام زرکلی ص 153 از فهرست کتاب خانه خدیوی 3: 37 و63). و ’الجوهره النیره’ در استانبول 1301هجری قمری ومصر 1322 هجری قمری چاپ شده است. (معجم المطبوعات)
ابوبکر بن علی بن محمد عبادی حداد یمنی. فقیه حنفی. متوفی 800 هجری قمری او راست: الجوهر المنیر. الرحیق المختوم در فقه. سراج الظلام در شرح هاملیه. السراج الوهاج شرح مختصر قدوری. کشف التنزیل در تفسیر. النور المستنیر در شرح منظومۀ نسفی. (هدیه العارفین ص 235). زرکلی او را ابوبکر بن محمد بن علی خوانده گوید اهل زبید بود و همانجا درگذشت و تولد او در 720هجری قمری بود. (الاعلام زرکلی ص 153 از فهرست کتاب خانه خدیوی 3: 37 و63). و ’الجوهره النیره’ در استانبول 1301هجری قمری ومصر 1322 هجری قمری چاپ شده است. (معجم المطبوعات)